Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gniazdo zapalniczki - odłączenie zasilania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Gniazdo zapalniczki - odłączenie zasilania

    JanuszSz, Nie dopatrzyłem kodu silnika,moja wina,moja wina,moja bardzo wielka wina :szeroki_usmiech zostaje od kogoś na chwile użyczyć

  • #2
    Gniazdo zapalniczki - odłączenie zasilania

    Witam

    Zauważyłem, że po zgaszeniu silnika i wyjęciu kluczyka, każde urządzenie, które jest podłączone do gniazdka zapalniczka nadal pobiera prąd. Martwi mnie to bo czasem nie używam samochodu parę dni i może to rozładować akumulator. Czy da się to jakoś ustawić aby po wyjęciu kluczyka nie dopływał prąd do tego gniazdka?

    Komentarz


    • #3
      Jeżeli masz wersję autka z tylnymi elektrycznymi szybami to blokada tylnych szyb (na panelu drzwi kierowcy) wyłącza również zapalniczke.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        Tak mam taką wersję, dziękuję jutro sprawdzę

        [ Dodano: Pon 30 Wrz, 13 08:19 ]
        Dzisiaj sprawdziłem. U mnie to nie działa po zablokowaniu szyb i wyjęciu kluczyka ze stacyjki, urządzenia podłączone do gniazdka stacyjki nadal działają

        Komentarz


        • #5
          A to już ciężko wyciągnąć wtyczkę??? Ja tak robię.
          Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
          Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

          Komentarz


          • #6
            Ciężko nie jest i nawet ciężko nie jest wyłączyć coś co jest podłączone do tego gniazdka tylko człek to taka istota co czasem zapomina o pewnych rzeczach. Raz tak zapomniałem i akumulator padł, na szczęście pod domem

            Komentarz


            • #7
              a jak zamykasz auto to nie odcina ci zasilania sterownik ??:>
              tj np masz wlaczone swiatelko w podsufitce zamykasz auto i gasnie kapishi jakatashi ??
              Mój Szkodnik O1 ASZ
              Pilnie poszukuje kpl zderzak przód octavia rs(z kratkami)oryginalny ewentualnie po znalezieniu do sprzedania kpl zderzak po facelift

              Komentarz


              • #8
                Nie w każdym samochodzie jest odłączanie zasilania z gniazda zapalniczki. Moim zdaniem , najprościej będzie zastosować dodatkowy przekażnik odłączający to zasilanie automatycznie po wyjęciu kluczyka.
                Uzwojenie przekażnika łączy się jednym końcem do masy, a drugim pod napięcie +12V za wyłącznikiem zapłonu. Styki przekażnika w "przecięcie" przewodu gdzie chcemy odłaczać.

                Komentarz


                • #9
                  Witam, mam podobny problem. Octavia I kombi Ambiente z 2003 roku z modułem komfortu. Wg. instrukcji przy zastosowanym module komfortu zapalniczka powinna wyłączyć się po 10min od wyjęcia kluczyka lub po otwarciu przednich drzwi. Wczoraj rozgrzebałem trochę elektrykę i stwierdziłem, że u mnie zapalniczka fabrycznie podłączona jest na stałe pod zasilanie na bezpieczniku nr 41 (z tego co pamiętam). Oczywiście mowa o zapalniczce przedniej i nie działa opcja z blokowaniem tylnych szyb. Nie mam zamiaru odłączać jej i podłączać za każdym razem bo po pierwsze dostęp jest utrudniony a po drugie to totalnie bez sensu rozwiązanie dlatego chciałbym przerobić to po ludzku. Czy ktoś z Was już to przerabiał i może opisać jakieś proste rozwiązanie może przy wykorzystaniu fabrycznych przekaźników żeby działało to tak jak jest w instrukcji? Jeśli nie pozostaje własne dołożenie przekaźnika i wykorzystanie jakiegoś wolnego gniazda bezpiecznika :/

                  Pozdrawiam.
                  Kupię radio STREAM MP3 do O2

                  Komentarz


                  • #10
                    endless, na powolnym radziłbym się dostać do zasilania zapalniczki i na połączeniu między źródłem zasilania założyć wyłącznik. Wywiercić sobie miejsce na niego (tam gdzie Ci będzie najbardziej odpowiadać) i będziesz miał zrobione na wieki.

                    A ja tak z ciekawości spytam do czego Ci kolego prąd z tej zapalniczki. Jeśli jest to jedno urządzenie np. CB radio lub nawigacja można obejść to i przeciągnąć kable od lampki w schowku lub ewentualnie od radia. Dołożyć dodatkowy bezpiecznik dla bezpieczeństwa. Tylko nie pamiętam pod który kabel trzeba się wszczepić przy tej lampce w schowku. Bo ona dostaje prąd gdy są włączone światła pozycyjne lub mijania (przynajmniej u mnie tak jest).
                    Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB

                    Komentarz


                    • #11
                      KAMA_PL, bez urazy ale to co proponujesz koledze to komplikowanie sprawy i druciarstwo. Jak wyobrażasz sobie podłączenie do oświetlenia schowka gdzie jest tam przewód może 0,5mm2? Ok, jeśli będziesz podłączał nawigację to nic się nie stanie ale zmuszać się do pamiętania, że do tego gniazdka nie można już włożyć zwykłej zapalniczki do papierosa to już mi się nie mieści w głowie. Dodatkowo jeśli ktoś następny kupi ten samochód i nie będzie wiedział o przeróbce to w najgorszym przypadku może spalić auto :]

                      Moim zdaniem tego typu przeróbki powinno robić się z głową i dążyć do prostoty oraz niezawodności przy wykorzystaniu maksymalnie instalacji fabrycznej i zachowaniu bezpieczeństwa.

                      Dziś po pracy jeszcze raz przyjrzę się instalacji bo wyczytałem już w międzyczasie, że pod złączem 75X jest napięcie po stacyjce i przekaźniku i może w ten sposób małym nakładem pracy uda się odtworzyć poprawne wyłączanie zapalniczki.
                      Kupię radio STREAM MP3 do O2

                      Komentarz


                      • #12
                        czmiel_t, masz rację jeśli kilka urządzeń by czerpało prąd. Ale wcale dużo większy nie jest kabel zasilający gniazdo zapalniczki. Tam często stosuje się rozdzielacze i nie ma problemów. Dla mnie to nie jest druciarstwo jeśli się ładnie wpasuje (wywierci i założy) wyjście na widoku. Ja to zaproponowałem dla praktyki.
                        Zwykła zapalniczka do papierosa ma miejsce dalej dla siebie w gnieździe.
                        Każdy przystosowywuje samochód dla siebie. To więc dlaczego niby nie zrobić sobie dodatkowego gniazda (chodzi mi o prąd), znaleźć dla niego miejsce i sobie założyć w dogodnym miejscu :?:
                        Można dzięki takim rozwiązaniom pozbyć się niepotrzebnych kabli od urządzeń typu nawigacja, CB radio, ładowarki telefonów itp. co lubi irytować podczas jazdy. I takie coś jest zrobione z głową jeśli się odpowiednio do sprawy podejdzie, przemyśli i zabezpieczy.
                        Renault Laguna HB IphII 2000 1.8 16V 120KM F4P / PB + LPG -> Skoda Octavia Combi I FL ELEGANCE 2002 1.8T 150KM AUM / PB

                        Komentarz


                        • #13
                          Przewody zasilania zapalniczki mają przekrój przynajmniej 1,5mm2 czyli 3-krotnie więcej.

                          Na marginesie ... poruszyłeś fajny temat, który doprowadza mnie do szału głównie w nowych autach a mianowicie brak fabrycznych gniazd USB. W dzisiejszych czasach niemal wszystkie akcesoria zasilane są przez USB 5V a producenci samochodów nadal raczą nas tylko zapalniczką często umiejscowioną w dziwnym miejscu skazując na stosowanie rozgałęziaczy i kilometrów przewodów. Od dłuższego czasu planuję, żeby zrobić coś takiego i mam teraz motywację bo niedawno zmieniłem auto a potrzebuję przynajmniej 3 urządzeń zasilanych USB. Mam już nawet częściowo zbudowany adapter 12V - 5V (7,5A) i po zakończeniu Car-Audio pozakładam sobie gniazda USB. Jedno będzie przy lusterku wstecznym dla rejestratora, drugie na podszybiu do nawigacji i trzecie w ok. lusterka dla uchwytu pod telefon. Ciekawe kiedy producenci aut na to wpadną, ile przyjemniej byłoby podłączać urządzenia za pomocą kilkucentymetrowego przewodu USB i mieć porządek w aucie

                          Pozdrawiam.
                          Kupię radio STREAM MP3 do O2

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Marian 2
                            Nie w każdym samochodzie jest odłączanie zasilania z gniazda zapalniczki. Moim zdaniem , najprościej będzie zastosować dodatkowy przekażnik odłączający to zasilanie automatycznie po wyjęciu kluczyka.
                            Uzwojenie przekażnika łączy się jednym końcem do masy, a drugim pod napięcie +12V za wyłącznikiem zapłonu. Styki przekażnika w "przecięcie" przewodu gdzie chcemy odłaczać.
                            tego plusa mozna wziąć z plusa od radia , zeby zgasic auto , jest to tylko sterowanei przekaznika , wiec znikome obciazenie , ale zeby jeszcze wszystko dzialalo , dopiero wyjecie kluczyka ze stacyjki powoduje calkowice wylaczenie
                            i tak wlasnei zrobie u siebie , czesto wsiadam rano a tu CB wlaczone hehehe

                            a do bagaznika plus na stale , kiedys na forum ktos mial do sprzedania takie gniazdo zapalniczki z dekielkiem , kurcze nie moge tego znalezc, moze sie komus rzucilo w oczy
                            jest O1 RS 1.8T XENON
                            była O1 1.9 TDI AGR

                            Komentarz


                            • #15
                              wczoraj przgladalem wlasnie tematy o gniezdzie zapalniczki, ale u mnie troche inna sprawa. Dzialalo i juz nie dziala, nie wiem czy moze to miec zwiazek z tym ze zostawilem na noc otwarte drzwi (nie bijcie tylko glosno mysle) skoro przyciski od szyby sa powiazane z zapalniczka to moze lampka w drzwiach albo co jeszcze innego :wink:
                              Co sprawdzic najpierw, przycisk blokady wylaczony! nast. pewnie bezpiecznik, wyczytalem ze nr 24?! polaczenie w tunelu jakies??

                              ps. podlaczalem lampke warsztatowa pod gniazdko tak to bym pewnie nie zauwazyl, w bagazniku swieci jak podlacze...

                              Komentarz


                              • #16
                                Z tego co pamiętam bezpiecznik 41 lub 1 w bogatszej wersji wyposażenia. Lampka w drzwiach nie ma znaczenia. Połączenia w tunelu nie ma poza wtyczką gniazdka. Sprawdź bezpiecznik, jeśli ok to sprawdź czy masz napięcie na wtyczce zapalniczki, musisz wcześniej zdemontować tylną część tunelu i podłokietnik jeśli masz.
                                Kupię radio STREAM MP3 do O2

                                Komentarz


                                • #17
                                  ktos pisal 24, no to sprawdze oba. no wlasnie podlokietnik mam i demontazu troche wiecej bedzie.

                                  [ Dodano: Czw 17 Paź, 13 19:24 ]
                                  zapalniczka dziala, fajtycznie bezpiecznik walniety nr 41 tylko podswietlenie sie zesralo przy okazji, ciekawe czy to wina lampki podpinanej pod zapalniczke jakies zwarcie czy co, ale w bagazniku dziala a tam tez podlaczam.
                                  ps. na zapalniczke mam bezpiecznik 15A a ktos pisal o 25A??

                                  [ Dodano: Czw 17 Paź, 13 19:30 ]
                                  dobra teraz znalazlem to no i przeciez ksiazka tez lezy w szafie :roll: ma byc 15A
                                  Panowie nie mam bezpiecznika w pozycji 6 a przeciez centralny rygiel jest w aucie chyba ze zle rozumuje i kurde nie ma bezpiecznika w pozycji 28 pompa paliwa WTF :diabelski_usmiech no szyberdach to wiadomo i jeszcze cos tylko nie pamietam musze zobaczyc czy mam to w aucie wogole :lol:

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X